Statut

                                                    STATUT LUDOWEGO KLUBU SPORTOWEGO

                                                        Tekst jednolity z dnia 06.04.2013 r.

                                                                         Rozdział 1

                                        Nazwa, teren działania, siedziba i charakter prawny

                                                                             §1

Organizacja pożytku publicznego nosi nazwę Ludowy Klub Sportowy STRAŻAK w Wielogórze, (w skrócie LKS „STRAŻAK”) i zwane dalej Klubem.

                                                                             §2

Terenem działania Klubu jest obszar, gminy Jedlińsk i okolicznych miejscowości z siedzibą w Wielogórze, ul. Kwiatowa 1.

                                                                             §3

Klub posiada osobowość prawną i jest dobrowolną samorządną organizacją sportową działającą w oparciu o zrzeszonych w niej członków.

                                                                            §4

  1. Klub jest członkiem wojewódzkiego i ogólnokrajowego Zrzeszenia Ludowych Zespołów Sportowych.
  2. Klub jest członkiem Radomskiego Okręgowego Związku Piłki Nożnej.
  3. Klub może być członkiem innych organizacji sportowych.
  4. Klub działa zgodnie z własnym statutem, regulaminami i uchwałami.

                                                                            §5

Klub używa godła, flagi i barw Zrzeszenia Ludowych Zespołów Sportowych.

                                                                            §6

Klub używa pieczęci, odznak i znaków organizacyjnych, z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów.

                                                                            §7

Klub opiera swą działalność na aktywności ogółu członków.

  1. Działalność Klubu opiera się na pracy społecznej członków, sympatyków i wolontariuszy.
  2. Klub jest organizacją o celach niezarobkowych a wszelkie uzyskane
    w trakcie działalności dochody przeznaczone są na realizację celów statutowych.
  3. Działalność prowadzona przez Klub, wskazana w §9 ust. 1-12 jest działalnością nieodpłatną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  4. W celu zapewnienia środków finansowych niezbędnych do pełnienia realizacji zadań, Klub może prowadzić działalność odpłatną w zakresie osiągnięcia celów statutowych.
  5. Klub nie prowadzi działalności gospodarczej.

                                                                          Rozdział 2

                                                                Cele i środki działania

                                                                           §8

Celem Klubu jest:

  1. Rozwój różnych dyscyplin sportu oraz stałe podnoszenie jego poziomu.
  2. Organizacja masowych imprez rekreacyjnych oraz turystycznych.
  3. Dbanie o rozwój bazy sportowo-rekreacyjnej.
  4. Czynny udział w życiu kulturalnym, gospodarczym i społecznym oraz podnoszenie poziomu kulturalnego i sportowego członków.

                                                                            §9

Klub realizując swoje cele podejmuje następujące środki działania:

  1. Organizuje sekcje i szkolenia sportowe, w tym otacza opieką zawodników oraz stwarza dogodne warunki do rozwoju różnych dyscyplin sportu.
  2. Dąży do zapewnienia wysokiego poziomu moralnego zawodników sportowych i działaczy.
  3. Organizuje różnego rodzaju własne zawody i imprezy sportowe oraz uczestnicy w państwowym i wewnątrz organizacyjnym systemie zawodów sportowych.
  4. Propaguje rozwój kultury fizycznej i turystyki poprzez aktywne uczestniczenie w realizacji programów środowiskowych, gminnych, wojewódzkich i krajowych .
  5. Organizuje kursy, seminaria oraz obozy szkoleniowe dla zawodników, działaczy i instruktorów.
  6. Zarządza posiadanymi obiektami, urządzeniami sportowymi oraz rekreacyjnymi, dbając o ich rozbudowę, modernizację, remont i konserwację.
  7. Współdziała w zakresie rozwoju różnych dyscyplin sportu oraz form aktywnego wypoczynku z właściwymi instytucjami i organizacjami.
  8. Pomoc w zapewnieniu sprzętu sportowego dla uczestników trenujących
    w Klubie.
  9. Popularyzowanie higienicznego trybu życia oraz prowadzenie profilaktyki zdrowotnej z uwzględnieniem zagrożeń spowodowanych uzależnieniami.
  10. Zdobywanie środków finansowych i materialnych w celu intensyfikacji szkoleń i działań promocyjnych.
  11. Prowadzenie własnej witryny internetowej jako środka informacji
    o działalności
  12. Działalność na rzecz dobrego imienia środowiska związanego
    z Ludowym Klubem Sportowym „Strażak” Wielogóra.

                                                                          §10

  1. Organy Klubu są wybierane i zobowiązane do składania wyborcom sprawozdań ze swej działalności.
  2. Organy Klubu podejmują samodzielnie uchwały, z wyjątkiem spraw zastrzeżonych do kompetencji organów Zrzeszenia Ludowych Zespołów Sportowych.

                                                                        Rozdział 3

                                                   Członkowie, ich prawa i obowiązki

                                                                          §11

Członkowie Klubu dzielą się na:

  1. zwyczajnych
  2. nadzwyczajnych

                                                                          §12

  1. Członkami zwyczajnymi Klubu są:
  1. pełnoletnie osoby fizyczne,
  2. małoletni w wieku od 18 lat do 16 lat,
  3. małoletni w wieku od 16 lat do 10 lat,
  1. Przyjęcie w poczet członków zwyczajnych następuje na podstawie zgłoszenia przyjętego przez zarząd Klubu, a w przypadku małoletnich członków Klubu poniżej 16 lat wymagana jest dodatkowa zgoda prawnych opiekunów.

                                                                          §13

Członkowie zwyczajni mają prawo:

  1. Uczestniczyć w walnych zebraniach Klubu z głosem stanowiącym oraz czynnym i biernym prawem wyborczym, z tym że:
  1. małoletni w wieku 16 do 18 lat w zarządzie Klubu nie mogą wchodzących w skład zarządu
  2. małoletni poniżej 16 lat nie posiadają prawa udziału w głosowaniu na walnych zebraniach oraz czynnego i biernego prawa wyborczego.
  3. Brać czynny udział w imprezach sportowych oraz używać godła i barw klubowych.
  4. Zgłaszać postulaty i wnioski do organów Klubu oraz oceniać ich działalność.
  5. Otrzymywać od organów Klubu pomoc w zakresie realizacji jego statutowych zadań.
  6. Korzystać z urządzeń Klubu.

                                                                          §14

Do obowiązków członków zwyczajnych należy:

  1. przestrzeganie postanowień statutu oraz uchwał organów Klubu,
  2. regularne opłacanie składek członkowskich,
  3. czynny udział w działalności Klubu.

                                                                          §15

  1. Członkami nadzwyczajnymi Klubu mogą być osoby prawne zainteresowane lub współdziałające z Klubem w celi propagowania rozwoju kultury fizycznej.
  2. Przyjęcie w poczet członków nadzwyczajnych następuje na podstawie zgłoszenia przyjętego przez Zarząd Klubu.

                                                                          §16

  1. Brać udział poprzez upoważnionych przedstawicieli w Walnych Zebraniach z głosem doradczym,
  2. Zgłaszać postulaty i wnioski do organów Klubu,
  3. Korzystać z uprawnień wynikających z działalności statutowej.

                                                                           §17

Do obowiązków członków nadzwyczajnych należy:

  1. udzielenie pomocy Klubowi w realizacji jego statutowych zadań,
  2. regularne opłacanie składek członkowskich oraz w miarę możliwości udzielania pomocy finansowej i materialnej Klubowi,
  3. przestrzeganie postanowień statutu.

                                                                           §18

Członkostwo wygasa wskutek:

  1. rezygnacji złożonej na piśmie do zarządu Klubu, po uprzednim uregulowaniu zobowiązań finansowych,
  2. skreślanie z listy członków Klubu w razie nieuczestniczenia w realizacji zadań statutowych lub nie płacenia składek członkowskich przez okres dłuższy niż jeden rok,
  3. wykluczenie z listy członków Klubu w razie istotnego naruszenia postanowień statutu,
  4. rozwiązania Klubu.

                                                                         Rozdział 4

                                                                      Organy Klubu

                                                                             §19

  1. Organami Klubu są:
  1. Walne Zebranie
  2. Zarząd Klubu,
  3. Komisja Rewizyjna.
  1. Kadencja organów Klubu trwa 4 lata.
  2. Członkowie organów Klubu pełnią funkcje honorowo.
  3. Wybór organów Klubu odbywa się w głosowaniu jawnym
  4. Jeżeli szczególne postanowienia statutu nie stanowią inaczej uchwały wszystkich organów zapadają większością głosów, przy czym dla ich ważności wymagana jest obecność co najmniej połowy liczby osób uprawnionych do głosowania, w drugim zaś terminie bez względu na ilość obecnych.

W razie równości głosów rozstrzyga głos przewodniczącego zebrania.

                                                                           §20

  1. Walne Zebranie jest najwyższym organem Klubu.
  2. Walne Zebranie Sprawozdawcze Klubu zwoływane jest co najmniej raz w roku przez Zarząd Klubu, a Walne Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze zwoływane jest przez Zarząd Klubu raz na cztery lata, przy czym termin, miejsce i porządek dzienny powinny być podane do wiadomości członkom nie później niż dwa tygodnie przed datą zebrania.

3. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków Klubu zwołuje Zarząd:

a)Z własnej inicjatywy.

b)Na wniosek Komisji Rewizyjnej.

c)Na pisemny, uzasadniony wniosek co najmniej połowy liczby

członków Klubu.

4. Wniosek o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków Klubu powinien zawierać proponowany porządek obrad.

Nadzwyczajne Walne Zebranie powinno być zwołane najpóźniej w ciągu miesiąca od dnia podjęcia uchwały lub złożenia wniosku.

5. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków obraduje wyłącznie nad sprawami dla których zostało zwołane.

                                                                          §21

Na Walnym Zebraniu Klubu biorą udział członkowie zwyczajni posiadający prawo do głosowania oraz członkowie nadzwyczajni z prawem do głosu doradczego.

1. Walne Zebranie Członków może być zwyczajne i nadzwyczajne.

2. Walne Zebranie Członków obraduje według uchwalonego przez siebie regulaminu i porządku obrad.

                                                                           §22

Do kompetencji Walnego Zebrania Klubu należy:

  1. uchwalanie planów działalności Klubu,
  2. rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej oraz dokonywanie oceny całokształtu działalności Klubu,
  3. udzielanie absolutorium ustępującemu zarządowi,
  4. wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
  5. podejmowanie uchwał we wszystkich sprawach niezastrzeżonych do kompetencji pozostałych organów Klubu,
  6. zatwierdzanie regulaminów działania Zarządu i Komisji Rewizyjnej.

                                                                           §23

  1. Zarząd składa się do 7 do 9 członków, w tym 1 prezes, 2 wiceprezesów, sekretarza i skarbnika.
  2. Liczbę członków Zarządu ustala Walne Zebranie Klubu.
  3. Zarząd Klubu zbiera się co najmniej raz na trzy miesiące,.

                                                                           §24

  1. Do kompetencji Zarządu należy:
  1. reprezentowanie Klubu na zewnątrz przez prezesa lub wyznaczona przez niego osoba,
  2. wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Klubu oraz innych organów nadrzędnych,
  3. kierowanie całokształtem działalności Klubu,
  4. uchwalenie budżetu Klubu,
  5. zarządzanie majątkiem i finansami Klubu,
  6. powoływanie komisji, sekcji lub innych organów opiniodawczych oraz nadzorowanie ich działalności.

                                                                           §25

  1. Walne Zebranie Klubu wybiera ze swego grona Prezesa.
  2. Zarząd Klubu wybiera ze swego grona Prezydium w liczbie 3 do 5 osób, w tym wiceprezesów, sekretarza oraz skarbnika.
  3. Zarząd Klubu i Komisja Rewizyjna mają prawo do uzupełnienia o % członków swojego składu.
  4. W okresie między posiedzeniami Zarządu jego uprawnienia przysługują Prezydium.
  5. Posiedzenia Prezydium odbywają się co najmniej raz na miesiąc.

                                                                           §26

  1. Komisja Rewizyjna składa się od 3 do 5 członków, w tym przewodniczącego i sekretarza.
  2. Całokształt działalności Klubu, a w szczególności jego działalność finansowa podlega kontroli Komisji Rewizyjnej.
  3. Statutowy kolegialny organ kontroli lub nadzoru jest odrębny od organu zarządzającego i niepodlegający mu w zakresie wykonywania kontroli i nadzoru:
  1. członkowie organu kontroli lub nadzoru nie mogą być zarządzającymi ani pozostawać z nimi w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia,
  2. nie byli skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej,
  3. mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w takim organie zwrotu uzasadnionych kosztów lub wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż określone w art.8 pkt.8 ustawy z dnia 3 marca 2000r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi (Dz. U. Nr 26, poz.306, z 200Ir. Nr 85, poz. 924 i Nr 154, poz. 1799, z 2002r. Nr 113, poz.984 oraz z 2003r. Nr 45, poz. 391 i Nr 60, poz. 535);
  1. Członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo brać udział w posiedzeniach Zarządu.

                                                                           §27

Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:

  1. przeprowadzanie całorocznych kontroli działalności statutowej i finansowej Klubu.
  2. egzekwowanie od Zarządu wyjaśnień dotyczących jego działalności.
  3. składanie Walnemu Zebraniu Klubu sprawozdania ze swej działalności.
  4. zgłaszania na zasadzie wyłącznego prawa wniosku o udzielenie absolutorium Zarządowi.

                                                                         Rozdział 5

                                                                      Sekcja Klubu

                                                                           §28

Sekcje są jednostkami organizacyjnymi Klubu, tworzonymi przez Zarząd w celu realizacji statutowych zadań w poszczególnych dyscyplinach sportu

                                                                           §29

Sekcje grupują członków Klubu według ich zainteresowań oraz wieku.

                                                                           §30

Działalnością poszczególnych sekcji kierują kierownicy powoływani przez Zarząd.

                                                                         Rozdział 6

                                                                     Nagrody i kary

                                                                            §31

Za aktywny udział w realizacji zadań Klubu przyznawane są wyróżnienia i nagrody.

                                                                            §32

W razie naruszenia postanowień statutu lub uchwał władze Klubu lub Zrzeszenia LZS, Zarządowi przysługuje prawo wymierzania kar, zgodnie z regulaminem uchwalonym przez Radę Główną Zrzeszenia Ludowych Zespołów Sportowych.

                                                                          Rozdział 7

                                                                   Majątek i fundusze

                                                                             §33

  1. Majątek Klubu stanowią nieruchomości, ruchomości oraz fundusze.
  2. Na Fundusze Klubu składają się:
  1. dotacje państwowe,
  2. wpływy ze składek członkowskich,
  3. darowizny.
  1. Dla ważności oświadczeń woli w imieniu Klubu w zakresie praw
    i obowiązków majątkowych wymagane jest współdziałanie dwóch umocowanych przedstawicieli, w tym prezesa, skarbnika i innej osoby, której udzielono pełnomocnictwa.
  2. Wszystkie pełnomocnictwa zmierzające do uszczuplenia majątku Klubu podlegają zaopiniowaniu przez Prezydium Rady Wojewódzkiej Zrzeszenia LZS i wymagają dla swej ważności zgody właściwego sądu rejestracyjnego.

                                                                          Rozdział 8

                                                    Zmiana statutu lub rozwiązanie Klubu

                                                                            §34

  1. Zmiana statutu lub rozwiązanie Klubu może nastąpić na mocy Uchwały Walnego Zebrania Klubu podjętej większością głosów co najmniej 2/3 głosów w obecności co najmniej 'A ogólnej liczby osób uprawnionych do głosowania.
  2. Uchwała o rozwiązanie Klubu wymaga zaopiniowania przez Prezydium Rady Wojewódzkiej Zrzeszenia LZS i powinna określić sposób likwidacji Klubu oraz cel na jaki zostanie przekazany majątek Klubu.

                                                                           Rozdział 9

                                                               Postanowienia końcowe

                                                                             §35

  1. Statut Klubu lub inne akty wewnętrzne organizacji pozarządowych oraz podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3, w Dz. U. Nr 96 poz. 873 o organizacjach pożytku publicznego z dnia 24.04.2003r., zabrania:
  1. udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem organizacji w stosunku do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi pracownicy pozostają w związku małżeńskim albo stosunku powinowactw w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli zwanej dalej „osobami bliskimi”,
  2. przekazywania ich majątku na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
  3. wykorzystywanie majątku na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich chyba, że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze statutowego celu organizacji albo przedmiotu, o którym mowa w art.3 ust.3,
  4. zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów,
    w których uczestniczą członkowie organizacji, członkowie jej organów lub pracownicy oraz ich osób bliskich.

Treść statutu została uchwalona na zebraniu założycielskim Klubu
w Wielogórze w dniu 28 czerwca 1992 r. z późniejszymi zmianami obowiązującymi od dnia 5 kwietnia 2008 r. w związku z podjętą uchwałą Nr 1/2008 o zmianie formy działalności Klubu ze stowarzyszenia na organizację pożytku publicznego i zmieniona celem dostosowania do znowelizowanej ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie podjętą uchwałą Nr 6/ 2013 z dnia 06.04.2013 r.

         

do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości